Sunday, April 7, 2013

Sepetang mencari buku rujukan pengetahuan am...

Hari nie aku masuk opis OT baucar byrn masih byk. Masa balik tadi ada tinggalkan dlm 300 utk kami berempat esok.

Keluar opis tadi selepas azan zohor. Memula ingat nak solat zohor kat opis. Sekali baru teringat slipar baru tak nak la basahkan nanti rosak. Jadi aku meneruskan perjalanan ke tempat2 seperti berikut

1. Alamanda, Putrajaya
Memang best sangat masuk Alamanda di kala org baru dapat gaji. Memang banyak kete, penuh parking. Menyusuri perlahan2 kebetulan pukul 2 org baru hbs makan tghari, senanglah fapat parking. Ok... Selepas tu aku terus je MPH, hampeh dot com sebijik pun x dok buku pra u. Tapi ada buku yg menarik iaitu Pengenalan Malaysia dalam Bahasa Inggeris, puas berkira2 aku tak jadi beli.

2. AEON,J usco Taman Equine
Kat sini memang kena gi cari parking lat roof top. Alhamdulillah ada parking. Aku terus menuju ke Popular. Kat sini aku dapat 10% diskaun sebab ada kad ahli. Dapatlah buku sampel soalan PYQ dan juga contoh karangan.

3. The Mines
Hampeh tul tak dapat masuk pun, susahnya parking... Langsung aku tak masuk...

4. Pustaka Mukmin, Jalan Diplomatik, Presint 15
Alhamduliah banyak pilihan tetapi ada masalah baru iaitu buku ikut pengal... Sistem terkini... Byklah plak nak kena beli. Tapi sib baik ada set pantas. Ambik la... Lain pengeluar lain yg disentuh, ada sentuh budget... Ada sentuh GTP, NKRA dan bagai... Aku ambik yg aku byk tak tahu...

Kos pembelian buku hari nie RM89.90.... Tak pe nanti dapat pengecualian cukai pendapatan... Simpan resit...

Oklah... Mlm nie mula operasi membaca.

No comments:

Post a Comment