Friday, April 26, 2013

Jumaat

Hari nie pepagi hari sampai opis on PC ada orang minta tolong sampaikan duit kutu kepada ibu kutu. Aku memula menolak sebab aku nak kuar gi ambik adik. Oklah... aku ambik duit tu selit kat keyboard. Selepas tu aku persiapkan diri... sekejap jer kakak aku call tanya adakah Anita dah call atau belum... aku kata belum lagi. Terus aku call Anita, dia memberitahu bahawa dia sibuk hari nie paling2 pun kul 5.30 petang baru free... aku minta dia awalkan sikit sebab adik aku ikut kakak balik Cheras. Kakak aku masuk WP1... Dia kata OKEY, tunggu je panggilan telefon dia. Aku call adik aku kata lama lagi kot... kakak cadangkan aku bawa adik pulang ke rumah dahulu. Kul 7.20 pagi aku gi ambil adik di Parcel E bawa gi tengok tempat Jalan P9A  belakang Petronas Presint 9. Kononnya dekat la kan ngan umah aku. Selepas hantar adik ke rumahku, aku pergi ke pejabat balik sampai dalam pukul 8.12 pagi gitu.

Baucar bertarikh 25 April 2013 tak banyak, tapi jenuh juga kami menghabiskannya. Memandangkan pukul 12 tengahari sistem akan tutup. Aku pun kejarlah baucar2 yang ada. KS dok main benda lain agaknya baucar anak angkat dia tak bergerak. Dengan keadaan anak angkat aku pun banyak perjanjian, dan anak angkat yg bertukar pun banyak perjanjian. Nak tak nak terpaksa aku cover. Ini yang paling aku kurang suka, bila asyik dok buat perjanjian, makanya aku ta capai target 130 baucar.

Pukul 12 tghari aku berehat, masuk FB, tengok itu dan ini. Sempat juga telefon Bahagian Pinjaman Perumahan dok tanya pasal status pinjaman aku. AKu tanya kenapa saya punya status dalam sistem amaun jadi kosong dan masih kuiri. Pegawai tu kata dia baru terima dokumen sokongan. Dan katanyat bos dia cuti hari nie. Surat kelulusan dan offer letter tu hari isnin baru leh dapat. Sakit betul hati ini, 21 hari dari tarikh tandatangan Sale and Purchase agreement adalah Isnin depan. Dia kata jangan risau, hari Isnin leh dapat. Aku cakap kalau boleh tengaharilah.


Pukul 12.40 tengahari aku keluar untuk gi makan terus ke masjid. Kat pintu lif terjumpa Abg M. Aku pun bertegur sapa ngan dia, abg gi ngan moto kan. Dia kata boleh nak jalan kaki, tapi sekarang dia nak gi makan dulu. Aku pun join dia makan. Alahai asyik dok bercerita politik jer... dengar je lah.
Selepas tu kami pun bergerak gi masjid. Dalam perjalanan aku bertanya psal rumah dengan dia. Dia pun bercerita sedikit sebanyak pengalaman rumah.

Petang nie ada perjumpaan dengan TKSU(K) kul 3 petang. Alamak hai baucar banyak lagi. Aku pun lepaskan dulu mana yang sempat. Sekali tengok target ada 10 lagi tak cukup. Lepas hari nie punya dulu. Lepas tu gi perjumpaan tu.

Sebelum balik aku call Anita, suara baru bangun tido. Aku tanya bila leh jumpa. Dia kata sekarang.Aku bagitau adik suh bersiap. Sekali masuk opis kena buat larian bayaran. Selesaikan larian bayaran, kul 4.48 aku kuar dari opis ambik adik dan terus gi jumpa Anita di Jalan P9B/7 ... alamak ai kat situ ke.

Selepas tu kami gi pasar malam.








No comments:

Post a Comment