Saturday, July 15, 2017

Hujung Minggu 16 Jun 2017

Hari ini ada jemputan kawin kawan satu pejabat. Hari ini juga kena run gaji. Target esok boleh sampai PCP0 actual run. 

Semalam tidur pukul 11.30malam... pagi ni nak celik mata rasa susah giler. terpaksa sambung tidur pukul tujuh pagi sampai kul 9 pagi.... waahh... nikmatnya berehat di hujung minggu. Tapi target nak masuk opis kul 8 pagi tak tercapai. 

Selepas siap mandi dan sarapan, ingat nak garap sesuatu kat blog dululah. Hari ini kenduri aku gi sorang sebab isteri nak uruskan kain baju yang dah meninggi macam gunung... aku dah tolong basuhkan tinggal dia lipat jer la. 

Bulan ni bos minta kami rancang panggil Pusat Pembayaran Gaji untuk datang key in dan edit changes sebagai persediaan untuk menggunakan modul HCM di tempat diorang Januari tahun depan. Setelah beberapa tahun tangguh, rasanya tahun depan Perakaunan Akruan akan dilaksanakan. Kursus ulangan HCM akan dibuat sekiranya ada bajet dan masa. 

Mulai September hingga November ni ada latihan FICO dan MM kalau ada kesempatan aku pun nak join juga. Sebagai pendedahan kan. 

Aku pula akan mempersiapkan diri dengan baca balik nota HCM dan perbezaan HCM dan HR Payrol untuk persediaan menjadi penceramah sekiranya perlu. 

No comments:

Post a Comment