Sunday, July 10, 2011

Perancangan Hidup Ku

Perancangan Jangka Pendek
1. Bulan Ogos aku dah pindah ke Putrajaya
2. Sediakan Wang untuk pertukaran
3. Sediakan wang untuk konvokesyen
3.1 Tiket Umi
4. Budget Raya Aidilfitri 2011


Perangancan Jangka Sederhana
1. Setelah Lima Tahun Berkhidmat aku naik Kanak W32
2. Setahun selepas Ijazah aku dapat jawatan Ijazah
Kenapa Aku Perlu Jawatan Ijazah
2.1 Aku perlukan wang lebih banyak untuk sara keluarga aku dan adik2, yelah ayah aku pun dah pencen jadi kena bagi banyak sikit duit. Lagipun anak aku pun akan bertambah nanti.
2.1.1 Jawatan Paling dikehendaki PTD, kalau tak dapat PTD jawatan2 lain pun ok...

2.2 Supaya senang aku nak sambung master dan phd... eyalah pegawai professional ada peluang ditaja...

2.3 Sebagai Motivasi kepada adik2 aku la

Perancangan Janka Panjang...
1. Aset... tanah / rumah
2. Persiapan dana pelajaran anak aku
3. Persediaan untuk isteri aku nak sambung belajar
4. Mengumpul dana untuk menunaikan Haji di mekah... kalau boleh nak buat umrah dulu...


itulah yang terfikir kini... nanti nak fikir lagi...

No comments:

Post a Comment