Monday, May 30, 2011

Penyelia mana yang sesuai...

Penyelia adalah seseorang yang bertanggungjawab memastikan fungsi bahagian/unit/subunit sesuatu organisi dilaksanakan sebagaimana tujuan sesebuah organisasi itu diwujudkan. Penyelia sangat penting kerana membantu pengarah mencapai objektif.

Cara penyeliaan umumnya boleh dikategorikan kepada dua iaitu secara lembut tapi tegas dan keras serta menyakitkan... pengalaman aku sendiri dulu aku pernah keraskan menyebabkan diorang kurang suka... tapi bila aku lembut dan bertegas diorang makin manja. mungkin aku tak reti bertegas. Kadang2 aku rasa ada baiknya terus tegur jer kesilapan tu dan minta diorang jangan simpan dalam hati... kerana situasi kami yang sentiasa sibuk di kaunter dan kadang2 kalau buat meeting pun masing2 tak dapat fokus... dan kadang2 apa yg ditegur dalam meeting masih dibuat membuatkan aku terus tegur kesilapan mereka itu yang nyata memang lebih berkesan di organisasiku.

Hari ini aku ingin berkongsi bagaimana perdebatan antara aku dan kawanku...
Sekejap dia setuju penyelia mulut laser dan keras... sekejap dia setuju lembut tapi tegas...

opps... aku bergegas keluar nie... lain kali la aku sambung...

No comments:

Post a Comment