Tuesday, February 21, 2017

Selasa 21 Februari 2017

Hari ni aku terpaksa siapkan kerja-kerja pejabat sebab esok ada perhimpunan bulanan dan esok juga kena siapkan surat tahan gaji kat bank. 

Ingat nak chow kul 6 petang, kerja masih tak siap. Jadi siapkan kerja dulu supaya aku tidak kelam kelibut, pukul 7 baru siapkerja. Alhamdulillah siap juga. 

Tengahari tadi sempat gi betulkan urat kat Blok Hijau, urutan sukan sebab labu betis aku selalu kramp waktu tidur... dah lama tak bersukan atau bersenam kan. Alhamdulillah banyak juga tempat yang tak pernah tukang urut lain urut dia urutkan dengan cara yang memang best la kan... Hmmm best jugalah, lain kali boleh repeat. 

Ok... cerita pasal grab... Jadual hari ni pukul 8.00 malam adalah HP... tak sempat nak kejar UP sebab keluar opis dah 7.15, nak cari masjid untuk magrib pun dah pukul berapa. So lepas magrib baru online dan dapatlah dua orang pelanggan berjumlah RM12.00, jadi RM30-RM12=RM18*.8= insya allah dapat insentif RM14.40. Tapi acceptance rate baru 69.2%. Rating masih 5. Hmmm hari Jumaat ni nak kena cutilah nak kejar kawasan sibuk 50% tu. Ingat nak gi main area USJ dan Puchong. 

Semenjak dua menjak ni hp aku memang slow gila, lepas tu selalu hilang GPS. Letih plak... tak kan nak tukar phone lagi kan. Tapi tadi alang2 dah hantar rider ke The Mines dan aku pula nak terkencing... so singgah la sekali. Kalau ikut Mr Google HP yang sesuai untuk buat grap adalah Samsung S7 tapi mahal nak mampus. Tengok vivo menarik juga tapi... hmmm ok... Ok berdasarkan tips tu dia suh lengahkan... jadi aku pakai tips tu lengahkan dulu dan buat survey, kaji, dan cuba ambik langkah yang tak perlu keluar duit. Ok nanti nak delete software yang tak berguna dalam phone aku tu... 

On my way home ingat nak basuh baju la malam ni... sekali dah sampai umah dah siap basuh tinggal jemur jer. Tapi hairan bin ajaib juga ni pukul 10 malam parking dah penuh... 


No comments:

Post a Comment