Tuesday, October 11, 2016

Oktober 2016

Salam muhibbah...

Bulan Oktober ni memang memberi tekanan kepadaku memandangkan kertas kerja akan due dan perlu siapkan laporan unutk questionnaire. Semester baharu buka mulai September hari tu, dan aku konon-kononnya cuti dua bulan nak siapkan proposal sekali tak siap-siap juga. Lucukan... gitulah aku...

Masuk bulan Oktober rasa mcam tak cukup nafas dah... tapi tak per cuba buat yang terbaik.

Dengan dok pening pasal dissertation ada pula kes-kes kehidupan lain menjengah. Mulanya ingat Oktober ni tak nak cutilah kan sebab tak der lah apa sangat bulan ni, sekali tu dia mesin basuh rosak. Dua tiga hari juga mendobi baju di Ayer 8. Lepas tu gi cari mesin basuh baru hok 10kg plak... sebelum ni kami pakai 7kg... memanglah sekali basuh dua hari punya pakaian pun dah dua trip baru ok. Ini 10 kg harap dua hari punya baju bolehlah satu trip.

Lepas balik dari beli mesin basuh ingat nak buang mesin basuh lama, sekali bila buka tengok kat bawah, rupenya ada baju lekat melilit kat motor dia. Kain jenis apa... tudung bawal bini aku... hadoi...  maka aku pun bukalah lilitan tudung tu sampai terkoyak tudung tu. Tadi dah usung wat keluar ke balkoni sebelum niat nak buang kat tong sampah kat bawah blok... sib baik terniat nak buka tengok dulu.  Dah tahu punca apa lagi usung masuk rumah balik. Tapi sebelum tu aku terpaksalah bersihkan rung dobi kat umah tu. Memandangkan mesin basuh auto samsung ok lagi, so mesin basuh semi auto yang dah lama nak buang tu la aku buang. Sambil tu clearkan semua smpah yang dikumpul kat ruang dobi tu. Dah kemas2 sikit basuh, lepas tu mop. Esoklah baru kemas betul buang semua kotak2 dan plastik yang ada tu macam tak larat dah nak hadap konon banyak sangat.

Ok lepas dah masukkan mesin basuh Samsung tu, kemas balik stor. Gi lah turun buang mesin basuh buruk dan sampah sarap. Alhamdulillah jiran tolong angkatkan. Legalah juga...

Ok aku plan nak cuti selasa sebab nak tunggu mesin basuh baru sampai  LG la pulok. Sekali malam Isnin tu Cik Putih plak buat hal panas pula dia, suhu naik. Baru ingat nak fokus LR malam ni dah kena buat benda lain. Kebetulan kul 6.30 petang tu ada tukang service mesin air coway datang umah. Kul 7 orang coway siap service mesin air. Kami tiga bernak pun bersiap gi tengok CIk Putih tersadai kat Shell Presint 8. Baru aku teringat, kalau kete auto over heating matikan air cond. Lepas cek coolant memang banyak lagi, jadi aku isi minyak Cik Putih, tinggalkan diorang tiga beranak dalam Mr Personaku dan bawa CIk Putih balik rumah. Alhamdulillah tak heating cuma esoklah nak bawa ke bengkel tak pasti pukul berapa. Lepas tu solat Magrib kat surau umah terus jalan kaki ke Shell Presint 8 ambik diorang. Ok, aku bersenam hari tu. Kepenatan terus tertido awal...

Esoknya tak larat nak bangun paksa juga kul 6.30 bangun dan bersiap utk hantar diorang.

LEpas balik dari sarapan gi hantar Cik Putih ke Taman Equine untuk dibaiki. RUpenya motor kipas yang rosak. Hadoi... dah hantar ke ibu dia kan RM405 jugalah kena. Enam jam aku kat situ...

Balik umah LG pun sampai... alhamdulillah ruang pun muat2 jer... lega semuanya ok... tinggal lagi urusan proposal aku jer... tapi sempat jugalah berkomunikasi dengan SV semasa tunggu kete tadi.

Ni ha dah tak leh menaip dah ni Cik CT Wan Kembang dok mengacau ajak tido ngan dia... CT oh CT... kan tak layan kan menangis pula... itupun dia baris kat atas katil tanpa tilam tu sambil menunggu aku siap menaip ni. Sebenanrya tadi dok baca artikel, sekali dia datang ngacau aku pun gi buat susu dan aku sambung buat keje... tut tut dia datang ngacau lagi ajak tido ngan dia....

No comments:

Post a Comment