Wednesday, October 2, 2013

Kita merancang, allah yg menentukan

Hari ini sekali lagi sibuk dgn pukal. Ingat petang nak semak baucar, haram tak sempat.

Semalam sebelum balik 3 fail pukal PJH masuk, aku heran juga biasa 5 fail tetiba 3. Telefon tanya rupe-rupanya akaun pukal dlm agensi 1302 dah dimasukkan ke 1305, manakala akaun pukal dlm kod agensi 1304 masuk ke 1303. Aku dah pening, ini melibatkan kod agensi pukal, memang AG yg kena ambil tindakan. Aku pun solman maklumkan masalah dan minta diorg bagi feedback segera. Memandangkan fail bil bg agensi 1301 dan 1305 ok, maka aku pun proses lulus yg tu dulu. Utk 1303 aku hold. Lepas tu aku minta salinan surat drp PJH. Hari nie baru dapat, fahamlah aku. Makan Fail bil bg sequence 1303 terpaksalah aku batalkan kerana akaun pukal yg berasal dr agensi 1302 masuk siti gak, patut kena masuk ke 1305.

Pikir punyq pikir, baru dapat idea wujudkan akaun pukal tu dlm kod agensi yg baru. Lepas tu tgk ada percanggahan tak? Nampaknya ok. Memandangkan nasihat ag suh agrnsi pukal tu create fail AP503, dan diorg x reti. Maka aku pun tolonglah secara manual, batal wujud akaun tu dgn mendapatkan emel drp agensi mengrajkan kami buat.

Selesai semua tu, petangnya nak tubggu fail bil ganti.

No comments:

Post a Comment