Tuesday, June 7, 2011

Awal pagi lagi dah buat mood orang lari...

Salam Selasa...
Hari nie ada mesyuarat pagi... aku datang awal sikit ke opis... selepas kakak aku kuar dari kete... aku telefon si dia. Banyak betul soalan yang menyakitkan hati ditanyanya... soalan berkaitan cerita yang aku bagitau dia malam tadi. Adoi... aku tak suka la soalan cenggitu... pada aku itu semua soalan bodoh... dan aku tak suka jawab... last2 aku sound la... yelah dok tanya soalan bodoh pagi2 hari... orang nak cakap benda lain... dia sibuk dok tanya benda2 bodoh yang dah basi...

Last2 aku tiada mood mau bercerita lagi... aku diam... dan say goodbye jor... lepas tu terima sms kata aku rosakkan mood dia... geram juga aku... tapi aku buat tak tahu jer... masuk opis... lagi tension aku tengok staf aku punya berkira... datang awal... tapi tak buat keje... ada dok tido, ada dok berpeluk tubuh sambil dengar radio... macam mana aku nak tegur diorang nie... kenapalah tak reti nak pikir... ambil masa pergi solat mau satu jam... kadang2 keluar makan dalam waktu pejabat... sakit nya hati ini... kenapalah staf aku nie... sabar... sabar dan sabar...

Sekejap kemudian kaki datang lewat pun sampai... aku tegur kenapa datang lewat... dia buat bodoh... aku sound lain kali jangan lewat lagi... eee gerigitan aku rasa hari nie... nasib baik keje banyak... aku fokuskan ringkasan penyata pemungut dan cari catatan pelarasan yang patut... alhamdulillah semua aku dah jumpa... siap taip aku print dan arahkan staf aku key in baucar jurnal tu...

Penyesuaian deposit dah siap draf... penyesuaian amanah pun aku dah tengok... penyesuaian hasil lagi... selepas meeting mesyuarat pagi aku fokus kepada penyesuaian hasil... terkejut juga aku penyesuaian bulan lepas ada banyak kesilapan yang pernah kami lakukan dahulu... yelah cc aku sibuk siapkan report dia... staf aku pun katanya dia buat sendiri... tapi memang oklah... aku pun tak salahkan dia... kesian dia... selepas membuat sedikit teguran dan memberitahu kesan sebab dan akibat kepada staf... aku membetulkan kesilapan tersebut dengan pensil dan meminta dia buat semula nanti... barulah aku dapat buat penyesuaian Mei punya dengan betul.

Sebelum mesyuarat ada seorang matron datang jumpa aku... kepoh betul matron nie... dia bagitahu ada orang asing mau datang beranak di hospital kami dan tidak tahu kadar bayaran. Jadi dia minta aku masukkan maklumat bayaran tu ke dalam website kami. Sebenarnya unit ICT pernah meminta aku sediakan benda tu dan aku dah bagi pun kepada diorang. Selepas mesyuarat aku tanya unit ICT dia kata maklumat aku akan diupload... aku tanya lagi ada terima tak emel yg aku bagi sebelum nie... ada katanya. Selepas tu dia komen kalau boleh buat ringkas lagi... oklah...

Tengah aku dok kira duit kutipan hasil... Penolong Pengarah masuk dan bertanyakan pasal draf kadar caj tu... aku bagitau saya memang dah sediakan tapi pihak klinikal minta maklumat lebih banyak... manalah aku tahu jenis rawatan yang selalu diorang terima... dah la kami nie manual... pening tul aku... nampaknya benda nie aku kena siapkan di rumah jer lah dalam minggu nie... benci aku...

Pembelian amanah aku dah bincang dengan pengarah kami hari tu... dia nak tengok senarai barangan dulu... kemudian baru dia decide samada terus atau sebutharga...


No comments:

Post a Comment