Tuesday, November 1, 2016

November 2016 Sudah Datang

Selamat tinggal bulan berbulan madu buat diriku, Oktober. Selamat datang bulan November yang memerlukan aku aktifkan diri dua kali ganda. Sememangnya jadual yang aku buat untuk bulan Oktober tak dapat diikuti dengan jayanya tapi adalah beberapa hari ikut. Konon nak tidur kul 2 pagi rupanya tak boleh kul 12 tu dah ngantuk sangat. Ke mana menghilangkan semangatku... 

Ok terus pandang ke hadapan melihat tarikh penting yang perlu dipenuhi untuk bulan November ini. Strategi pertama tukar WP3 sebab aku percaya pada bulan ini masih sekolah ramai orang masih ambik WP2 untuk hantar anak ke sekolah. Malas nak hadap jem pepagi hari jadi aku pilih WP3. Bulan depan kita tukar WP2 balik sebab ramai orang akan pakat dok pilih WP3 sebab nak tengok anak-anak kat umah sebelum ditinggalkan ke pejabat. 

Hari ini sepatutnya kena jumpa supervisor, tapi hari ini ada komitmen kerja pula. Nantilah bagitau supervisor tak leh datang hari ni. Pengumpulan data pun tak habis lagi. Ada tiga minggu jer lagi, sebelum 25hb November nak kena hantar laporan akhir. Alamak sepatutnya esok aku hantar untuk proof reading tapi tak siap lagi. Ok minggu ni last kita tambah apa yang patut sebelum hantar untuk proof reading. Hari jumaat ni last pengumpulan data, jadi malam Jumaat ni dah boleh start baca balik nota SPSS. Pensyarah aku minta laporan akhir sebelum 10hb. Maknanya ada 7 hari lagi. 

Maksudnya minggu ni aku kena fokuskan dissertation nie... fikirkan positif aku mampu lakukannya... ok aku kena siapkan lagi 20 muka surat untuk literature review aku. 

10-11hb aku kena buat persediaan mid-term IT Management. 


No comments:

Post a Comment