Monday, November 17, 2014

17 November 2014 Temujanji Dengan Klinik Pakar Mata Hospital Putrajaya

17 November 2014, Isnin.

Hari ini aku masuk pejabat seperti biasa. Selepas menyiapkan beberapa tugas yang lama dah terbengkalai dek kerana MC memanjang. Selepas itu mengemaskini buku rekod dokumen di stor seliaanku. Pukul 8.45 pagi aku terus masuk bilik mesyuarat sebab hari ini ada Mesyuarat Ketua Unit Bulanan Bagi bulan November 2014. Berita yang paling aku tunggu adalah status AKB tahun nie ada ker tidak.


Mesyuarat berjalan seperti biasa dengan juadah hari ini bihun sup. Mesyuarat kali ini dipengerusikan oleh TKA(P) kerana KA kami menghadiri persidangan Akauntan di luar negara. Manakala TKA (O) cuti kecemasan anak-anaknya kurang sihat. TIdak banyak maklumat yang dikongsi pada kali ini. Sesekali aku menjeling ke arah jam tanganku melihat waktu bergerak perlahan. Tepat jam 11 pagi kawan mengajak aku mengambil juadah. Sambil dengar perbentangan laporan aku menikmati bihun sup.


Jam 11.30 pagi mesyuarat tamat aku segera keluar dari bilik mesyuarat memaklumkan rakan sekerjaku bahawa aku akan ke Hospital Putrajaya untuk temujanji dengan klinik pakar mata. Naik atas aku simpan buku dan terus ke kereta. Hari ini aku letak kereta di Putrajaya Sentral selepas itu naik transit ke Hospital Putrajaya. Selepas mengambil nombor giliran aku duduk menunggu giliran.


Sampai giliranku dipanggil berjumpa dengan doktor pakar mata. Beliau bertanya macam mana keadaan mataku. Aku memaklumkan banyak perubahan yang semakin baik. Tapi telah berjangkit ke mata sebelah kanan pula. Aku memaklumkan bahawa aku titis ubat mata tersebut kedua-dua belah mata. Tak apa katanya , jadi dia bagi aku sijil sakit selama tiga hari mulai hari ini sampai 19 November 2014. Bestnya....

Hari pertama MC terpaksa balik lewat juga kerana terpaksa menyiapkan kerja-kerja segera. Tapi rasa best pula sebab esok dan lusa cuti. hi hi hi


No comments:

Post a Comment