Friday, September 23, 2011

Bad day....

Dua hari lepas kami dapat notis yang diorang minta kosongkan tempat parking sebab nak digunakan untuk sambutan hari raya... aku memang tak puas hati, ada dewan orang ramai kenapa nak guna tempat parking. Gila punya kerja. kebetulan ada ajk kat tempat parking aku tanya dia kawasan parking mana yg diorang guna, bodoh punya ajk... dia sendiri pun tak tahu, disuruhnya aku tanya ketua ajk. 

Esoknya aku jumpa lagi ajk tu, tanya benda yg sama. Dia kata parking basement nie khas untuk VIP, parking sebelah kiri kuarters untuk artis, parking sebelah basement nie untuk ajk. Aku tanya lagi... kami nak parking mana nanti... dia kata pandai2lah sendiri parking kereta. Bengong, bodoh, sial, gila babi punya kerja... betul2 menyusahkan aku... tensionnya aku... kot ya pun korang nak guna parking untuk rai orang atasan carilah tempat parking gantian untuk kami... menyusahkan rakyat betul... menyusahkan penghuni kuarters 16 tingkat nie... kenapa tak buat kat PICC, kenapa tak buat kat dewan orang ramai... ataupun di mana2 ruang terbuka lain... 

Dalam perjalanan ke opis isteri aku bertegang leher katanya kat situ boleh parking...marah la aku... aku marah kat dia sebab tak faham apa yg ajk tu terangkan tadi... kemudiannya sampai kat opis... kereta aku jenis auto lock door... jadi aku buka lock... dia gi tarik nak buka pintu... jadinya dia punya pintu terkunci... dia menjerit macam orang gila "bukalah kunci" sib baik aku boleh kawal emosi... aku cakap tarik kunci tu... dah sampai petang pun dia masih lagi dengan mood masam dan sombong dia tu... 
masa solat magrib... aku tengok cerita cina fire III so kul 8 baru aku ambil magrib... dia sibuk plak gi tido... aku kejutkan dia suh jaga anak... tak endah... dikacau2 last2 dia menjerit macam orang gila mengamuk... tercabar juga aku... kalau ikutkan hati dipukul ajer... tapi aku gunakan bahasa kesat jer... kurang ajar punya perempuan... 

inilah nota yang aku terima... 

Sekarang baru I tahu U nie macam mana ikut sedap mulut jer cakap I sabar jer tau... U takkan faham I sampai bila2... I kerja, U kerja sama2 kerja... I penat tau... kalau U penat U tahu tak mau I kacau U... I pun macam tu juga tau... malam kalau u sama2 bangun tak apa juga... nie i jer banguna... u sedap tido... dahlah kat opis I nga keje di rumah memang tanggungjawab I la sama2 sbg isteri buat kerja tapi tolak ansurlah... ingat I robot tak ada perasaan... I penat juga tau... sama2 cari duit... bari I tahu mulut U tu sekarang tak ikut sedap mulut... memang teruk.. tak ada tapis2 lagi.... teruk sangat2... cakt sedap mulut I ak suka mulut orang yang macam tu... memang tak suka denagt sangat... jangan disebabkan mulut U tu nanti I rasa menyampah nak dgr semua yg U cakap tue... wat masa nie I leh sabar lagi jgn sampai sabar bertukar menjadi amarah yg membuak2... belajar utk memahami perasaan orang lain jangan cakap sedap mulut kalau ak mahu orang menyakiti hati kita....



Ulasan Aku... 

Dia dulu sakitkan hati aku.... degil... ada ker dia cakap aku dulu yg cakap yang bukan2... 

Sapa suruh aku tnegah tension dok pikir mana nak parking... dia dok bagitahu apa yg tak boleh  buat... 

malam2 tu aku bangun juga... tapi tak selalu lah... kalau dia buat susu aku pujuk anak aku... sampai hati dia kata dia sorang jer bangun... mana boleh tido dengar budak menangis... 

hari tu aku surh dia berenti keje dia yg tak nak... klau dah  bernti keje gaya hidup tak leh nak mewah2 sangat lah... ala kadar jer... 

memang sakit juga hati aku... PEREMPUAN JANGAN DICABAR EGO LELAKI... 



sekarang b

No comments:

Post a Comment